Visclinic brede school Weiteveen/Nieuw Schoonebeek

Maandag, 25 juni 2018

Visclinic brede school Weiteveen/Nieuw Schoonebeek groot succes!

Op vrijdag 22 juni was er weer een Visclinic voor de jeugd van Weiteveen en Nieuw Schoonebeek. Onder begeleiding van de vismeesters van de hengelsportfederatie Groningen/Drenthe, Koos van Hengelsport G.Koopman en bestuursleden van onze hengelsportvereniging. De maden en voer werden weer aangeboden door Hengelsportzaak Gerard Koopman waarvoor onze dank!  Afgelopen jaar werd deze clinic  georganiseerd in oktober waardoor de vangsten tegenvielen ook door de lage waterstand in het kanaal. Dus dit jaar in juni wat dan ook veel beter was voor de vangsten. De jeugd kreeg eerst op de school een theorie les van een van de vismeesters en de rest van de begeleiding alvast naar het kanaal voor de voorbereidingen. Even later kwamen 25 enthousiaste leerlingen aan de waterkant om te gaan vissen. Na een tijdje kwamen dan ook de eerste vangstmeldingen binnen onder groot gejuich, hier en daar werden er kleine visjes gevangen en af en toe een wat grotere vissen. De kopman van het stel, ja ook hier met de Visclinic is een kopplek toch de beste plek,ving dan ook een dikke brasem van circa 45 cm. Ondanks de toch stevige wind en dreigende wolken toch een geweldige middag die werd afgesloten met een zak patat wat natuurlijk bij de kinderen wel in de smaak valt. Voor volgend jaar is er al weer overleg geweest waardoor waarschijnlijk ook volgend jaar weer een Visclinic zal worden gehouden.