Boetebedragen

Zondag, 8 januari 2017

Boetebedragen bij overtredingen van de regels bij het vissen niet mals

BOETES VOOR VISSERS:

•Gedurende de nacht vissen waar dit niet is toegestaan: € 90,-
•Niet op 1e vordering kunnen tonen van een schriftelijke toestemming: € 90,-
•Vissen op een binnenwater zonder toestemming (vergunning) rechthebbende € 130,-
•Het vissen in verboden water met 1 of 2 hengels: € 130,-
•Zonder schriftelijke toestemming vissen met meer dan 2 hengels: € 350,- (Auw, pas op met de 3e hengel)
•Geluidsoverlast/rumoer: € 140,- (beetverklikkers in woonwijken, radio en schreeuwen)
•Afval achterlaten: € 140,-
•Wildkamperen (tent) of de weg als slaapplaats gebruiken: € 140,-
•Brand stichten / in open lucht vuur stoken: € 280,-
•Hond meenemen naar plekken waar dit is verboden: € 90,-
•Graven / spitten waar dit niet mag: € 140,-
•Groen beschadigen: € 140,-
•Dronken de openbare orde verstoren: € 90,-
•Wildplassen/poepen: € 140,-
•Buiten het visseizoen vissen: € 90,- (voor de roofvissers onder ons)
•Met levend aas vissen: € 370,- (met levend aas vissen op snoek kan dus een dure grap worden)

De hoogtes van de boetes zullen voor de meeste vissers een goede reden zijn om zich aan de geldende regels te houden. Zeker als je beseft dat op iedere overtreding ook nog eens € 9,- aan administratiekosten komt!
Noot: De hoogte van de boetes wordt niet door Sportvisserij Nederland of door de hengelsportfederaties bepaald, maar door het ministerie. De inkomsten van de uitgeschreven boetes gaan ook allemaal naar de staatskas!

REGEL JE VERGUNNING VOORDAT JE GAAT VISSEN!

Voor de meeste vissers is de VISpas, met handig creditcardformaat, veruit de beste keuze. De VISpas krijg je automatisch als je lid wordt van een vereniging die is aangesloten bij een van de hengelsportfederaties van Sportvisserij Nederland. Hiermee kun je met twee hengels en alle toegestane aassoorten vissen in alle wateren die zijn ingebracht in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren (voorheen wateren Grote Vergunning). In deze lijst vind je alle wateren die verenigingen, federaties en Sportvisserij Nederland hebben ingebracht. Dit zijn er meer dan je in een heel vissersleven kunt bezoeken!