lijst van Nederlandse viswateren

Vrijdag, 22 april 2016

Niet meer automatisch een papieren boekje met viswateren

Lijsten van viswateren

Samen met je VISpas of Kleine VISpas vormt je Lijst van viswateren de schriftelijke toestemming om ergens te mogen vissen.
In de lijsten van viswateren zijn de wateren opgenomen, waar je mag vissen met het betreffende document. We onderscheiden twee soorten lijsten met viswateren:

•De Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2016-2017-2018, behorende bij de VISpas (zie onderaan)
•Kleine lijst van viswateren, behorende bij de Kleine VISpas 2016.

VISplanner rechtsgeldig

Let op: vanaf 1 januari 2015 is ook de VISplanner – in combinatie met de VISpas – wettelijk geldig als toestemming om in de wateren die in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren staan, te mogen vissen. Het ‘dikke boekje’ hoeft dus niet meer mee naar de waterkant. Met de digitale lijst van viswateren wordt het gebruiksgemak voor de sportvisser sterk vergroot, kun je beter op kaart zien waar je mag vissen, en worden tegelijkertijd kosten bespaard en het milieu gespaard.

Vanaf 2017 worden papieren Viswaterlijsten Gezamenlijke Lijst en Aanvullingslijst, niet meer standaard meegestuurd met de VISpas. Als lid van een vereniging kunt u via www.viswaterlijst.nl aangeven dat u deze papieren lijsten nog wel wilt ontvangen.

Ook zit er bij de vergunning een antwoordkaart in het boekje die je moet opsturen als je de papieren versie van het boekje wilt blijven ontvangen!