veranderingen federatieve wedstrijden

Zaterdag, 7 januari 2017

De federatieve wedstrijden in 2016 verliepen zeker niet vlekkeloos. Uit verschillende hoeken bereikten ons verbeterpunten en tips.
Onze eigen klankbordgroep heeft ook goede voorstellen gedaan om de federatieve wedstrijden voor 2017 te verbeteren.
Het uitgangspunt van de wedstrijdcommissie is het organiseren van mooie wedstrijden met eenvoudige reglementen, een goede prijsverdeling en vooral in een goede sfeer strijden om de eer van de kampioenstitels van Groningen Drenthe.
De allerbelangrijkste verandering vindt plaats bij het Kampioenschap Groningen Drenthe Individueel (afgelopen jaar Federatieve Selectiewedstrijd Senioren en 55+ Dobber) De leeftijdscategorieën komen te vervallen voor 2017. Iedereen vanaf 15 jaar (peildatum 31 december 2016) mag meedoen voor de prijzen en de titel Kampioen Groningen Drenthe Individueel. Er komen geen aparte vakken voor senioren en 55+ en de hengellengte is voor iedereen gewoon 13 meter. Natuurlijk is de wedstrijd ook nog een selectiewedstrijd voor senioren en 55+. Na de wedstrijd wordt op basis van de uitslag gekeken wie zich geplaatst hebben voor een Open NK. Mensen krijgen daarvan bericht.